Dlaczego w ogóle dochodzi do awarii?
Awarie to wypadki losowe, których nie da się ani przewidzieć, ani im zapobiec. Związane jest to z różnorodnością ich przyczyn, do których mogą należeć pojedynczo lub łącznie:
Jakie są objawy awarii sieci wodociągowych i kanalizacyjnych?
Najczęściej zauważalnym objawem awarii sieci wodociągowych i kanalizacyjnych są wypływy wody lub ścieków. Jednak wiele awarii powstaje stopniowo i pierwsze ich objawy mogą być całkiem inne, a należą do nich m. in.:
UWAGA!!!
Zakład nie odpowiada za awarie instalacji wewnętrznych w budynkach jedno i wielolokalowych. Jeśli zostanie zauważona awaria sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej w budynku, w którym mieszkasz - natychmiast skontaktuj się z Administratorem. To w jego gestii jest naprawa instalacji wewnętrznych. Za tak powstałe ubytki wody płacą niestety wszyscy lokatorzy.
Zgłaszanie awarii sieci wodociągowych i kanalizacyjnych
Szybkość wykrycia i usunięcia awarii sieci wodno-kanalizacyjnych zależy od informacji jakie posiada Zakład Wodociągów i Kanalizacji. Podstawowym źródłem informacji na temat awarii dla Zakładu są jej pracownicy, którzy poruszając się po terenie zgłaszają zauważone nieprawidłowości. Sieć wodno-kanalizacyjna jest jednak rozległa i dobrze ukryta, a pracownicy Zakładu nie są w stanie być codziennie we wszystkich miejscach, gdzie zlokalizowane są sieci, dlatego też jednym z najważniejszych, o ile nie najważniejszymi źródłami informacji są mieszkańcy, którzy poruszając się po terenie są w stanie zauważyć więcej i szybciej niż nasi pracownicy.
Dlatego też Zakład ceni sobie współpracę z mieszkańcami i stara się reagować i sprawdzać wszystkie zgłoszenia, które otrzymujemy. Zgłoszenia o awariach czy podejrzeniach awarii wodociągowych i innych zdarzeń związanych z dostawą wody najlepiej kierować pod numer telefonu 500-202-895, natomiast w sprawach związanych z siecią kanalizacyjną pod numerem telefonu 723-420-101 lub na numer stacjonarny 55-248-60-81 w godzinach urzędowania Biura Obsługi Klienta w poniedziałki, wtorki, czwartki w godzinach od 7 do 15, w środy od 7 do 16, w piątki od 7 do 14.
Dzwoniąc należy przede wszystkim dokładnie określić miejsce zdarzenia – najlepiej podając nazwę miejscowości, ulicy i najbliżej znajdujący się numer budynku lub opis charakterystycznego punktu orientacyjnego. Warto podać też swoje dane i numer telefonu kontaktowego, które w razie kłopotów z znalezieniem miejsca awarii posłużą do skontaktowania się w celu ustalenia tego miejsca.
Awarie można również zgłaszać poprzez przesłanie informacji drogą elektroniczną na pocztę mailową: [email protected].
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | Sb | Nd |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |